Planista

Planista jest programem służącym do planowania przedsięwzięć, dedykowanym branży budowlanej, jedynym liczącym się polskim rozwiązaniem tego typu i jednym z nielicznych na świecie. Pozwala w prosty i szybki sposób tworzyć harmonogramy robót, a następnie równie łatwo wprowadzać wszelkie zmiany, które wynikają z nieprzewidzianych zdarzeń.

Współpracuje z większością dostępnych na rynku programów do kosztorysowania, pobierając z nich niezbędne do stworzenia szczegółowego harmonogramu prac dane dotyczące dostaw oraz kontroli rozliczeń.

Planista jest przeznaczony do sporządzania harmonogramów robót dla różnych branż: budowlanych, montażowych, instalacyjnych i innych. Za pomocą analizy sieciowej system wyznacza czas realizacji przedsięwzięcia, tzw. ścieżkę krytyczną, a także rezerwy czasu dla poszczególnych zadań. Na podstawie uzyskanych danych można racjonalnie zaplanować cały proces produkcyjny oraz określić niezbędne do jego wykonania środki, w tym finansowe.

Dynamiczna korekta danych umożliwia aktualizować harmonogram w trakcie realizacji poszczególnych zadań i uwzględniać ewentualne odstępstwa od planu.

Planista jest rozpowszechniany w kilku wersjach:

Harmonogram, umożliwiającej między innymi:

  • Import kosztorysu z programu do kosztorysowania, w tym pozycji kosztorysowych, obmiarów, ilości oraz cen wszystkich nakładów,
  • Określenie minimalnego czasu niezbędnego do realizacji inwestycji metodą analizy sieciowej (Pert),
  • Tworzenie harmonogramu i zapotrzebowania na zasoby robocizny, materiałów i sprzętu w układzie zarówno ilościowym jak i wartościowym,
  • Modyfikowanie danych kosztorysowych,
  • Uproszczoną rejestrację postępu robót,
  • Śledzenie kosztów związanych z czasem (kary umowne, nadzór itp).

Planista 6.5 jest narzędziem bardziej zaawansowanym, które pozwala dodatkowo:

  • Prowadzić szczegółowy rejestr postępu prac, dzięki czemu jest możliwe natychmiastowe wykrycie odstępstw od realizacji planu i przekraczania budżetu przedsięwzięć (wraz z uwzględnieniem postępu prac podwykonawców),
  • Tworzyć zapotrzebowania na środki finansowe w ujęciu czasowym,
  • Wykorzystywać zaawansowane funkcje filtrowania i sortowania danych w celu uzyskania przekrojowych zestawień czasowych i finansowych,
  • Tworzyć harmonogramy oraz analizować dane metodą wartości uzyskanej,
  • Importować oraz eksportować dane do MS Project.
Przewijanie do góry